Sunyi

Sunyi

lembah itu terlalu jauh
tak mampu aku melangkah
berteduh di sana sendirian
memikirkan kesudahan
bertabir kehendak Tuhan

muara siggahan kapal hati
pun terlalu sunyi kini
melewati sisa-sisa hayat
aku berdiam tafakur
memujuk kembali kenangan

usah pula ada jemari
kasar bernoda penuh duri
cuba memaut hati sunyi
mengajar aku erti berani
aku tak tega tak perduli

jua usah lidah lembut santun
menyusun kata manis bicara
mencuit jiwa nan bergelora
aku tak sesekali akur segala
persetankan niat selindung hajat

biarlah sunyi ini menemani
longlai langkah meneruskan
hayat mukjizat anugerah tuhan
rahsia milik aku dan pencipta
sunyi beradu di peraduan hati

Alhamdulillah...rahsia MU ku miliki ya Allah,

Ella/21/03/2015
7.57am

You Might Also Like:

Add your comment
Hide comment

Disqus Comments